Pagina's

donderdag 30 maart 2017

Stilte na de storm

Ik heb mijzelf een heel klein beetje overwerkt de laatste 2 weken.
Eerst 7 dagen achter elkaar gewerkt vanwege de verbouwing, toen na een dag uitrusten lekker opgeruimd met de kinderen, na weer 2 dagen te hebben gewerkt bezig geweest met mijn heen-en-weer-sleep-projectje die nog even wat voeten in de aarde had, weer 2 dagen (of eigenlijk nachten) gewerkt en het hele weekend bezig geweest met de cupcakes.

Ik had mij in de week van de verbouwing al een keer verslapen en helaas is dat daarna nog 3 keer gebeurd; gewoon dwars door mijn 3 wekkers heen geslapen!
Hoe bedoel je, mijn lichaam schreeuwt om rust?!!

Dus hebben wij maandag (die ik ook weer gewerkt had) eten besteld -jammer, dan maar een keertje duur- en ik heb mijn vriendinnen voor dinsdagavond afgezegd.
Dat doe ik anders echt nooit!

Ik heb mij redelijk rustig gehouden dus, woensdag was ik vrij en toen ben ik alleen nog achter de computer gekropen om de facturen te maken die afgelopen weekend eigenlijk al af hadden moeten zijn.

Maar vorige week met mijn projectje; ik had dinsdagavond nog even de geest en bedacht dat ik alvast de planken kon bekleden zodat het woensdagochtend alleen nog de kastjes hoefde schoon te maken en verwisselen.
Dat liep even anders:


Nietmachine stuk!
Nog aan de buren en mijn broertje gevraagd of die er 1 hadden maar helaas...

Woensdagochtend voelde ik al dat ik eigenlijk erg moe was, maar nu lagen die planken op mijn woonkamervloer, dus toch maar even op de fiets naar de G.amma.
Daar kwam deze nietmachine ook vandaan, uit de koopjesbak, en hij kostte destijds €5 (10 jaar geleden).
Ik had ook nog kortingsbonnen voor onder andere €1 korting op het fiets en auto assortiment dus kon ik gelijk even kijken naar een nieuwe fietstas aangezien degene die ik nu heb er zo uitziet:


Daar had ik €30 voor in gedachten.
Ik kon de nietmachines niet vinden en toen ik het vroeg bleken ze er ook maar 3 te hebben die allemaal meer als €15 kosten!
Toen ik aangaf dat dat wel een stuk meer was als wat ik er aan uit had willen geven adviseerde hij mij om bij de A.ction te kijken.
Ik keek nog bij de fietstassen en die van €30 waren allemaal superklein, de hele grote kosten €50.
Daarvoor dan ook maar bij de prijsvechter kijken.

Dus mijn man en ik togen naar de grote A.ction 2 dorpen verderop en vonden daar een nietmachine voor €4, nog wat spulletjes voor de hond, koekjes en zoutjes voor de kinderen voor minder als bij de supermarkt en een tas die mijn man op de zaak zet (voor zijn koormappen).
Maar geen goede fietstas.

In het steegje naast de A.ction zit een fietsenmaker, daar ben ik dan ook maar even binnen gelopen.
Eigenlijk was het daar hetzelfde verhaal als bij de G.amma, maar ik vond er deze tas met wat kleine beschadigingen:


Daarom mocht deze enorme tas (47 liter) mee voor €30 in plaats van €50 :)
Hij is nog leuk ook!
Verdiend zichzelf terug als ik veel grote boodschappen op de fiets ga doen.

En als laatste nog even het resultaat van mijn geklus:


Het beklede rek


en het oude tv-meubeltje uit de leskamer bij de kinderen

Blij dat het eindelijk gebeurd is, maar zo ben ik voor een klusje van een uurtje een hele ochtend in touw geweest, dat kwam mijn rust niet ten goede.

Ik loop hier vaker tegenaan; neem ik rust met de onrust van de dingen die nog gedaan moeten worden?
Of doe ik het toch door mijn moeheid heen waardoor ik er later veel last van heb maar wel het voldane gevoel van dat het 'af' is?

Wie loopt hier nog meer tegenaan?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten