Pagina's

vrijdag 4 januari 2019

Dat ging bijna mis...

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Oud en nieuw bij ons verliep redelijk rustig, het was alleen wat veel herrie van het vuurwerk.
De hond heeft 3 dagen onder het bed gelegen en we hebben middernacht slechts één kind zover kunnen krijgen mee naar buiten te gaan waar hij het slechts een halve minuut uitgehouden heeft ;)


de katten trokken zich dan weer helemaal niks aan van het vuurwerk, dat scheelt dan weer

De kinderen zijn dit jaar voor het eerst allemaal opgebleven en we hebben met z'n allen Back to the future gekeken.
Dat betekende wel dat de bank helemaal bezet was en ik niet kon gaan liggen, dus ik was nieuwjaarsdag een beetje gesloopt, haha.
Ik had ook gewerkt maandagnacht en slapen was, mede dankzij de vakantie van de kinderen, niet heel goed gelukt dus dat hakt er wel in dan.

Mijn man was ook best moe en we hadden voor nieuwsjaarsdag bloemkool op het menu staan.
Maar toen het bijna tijd was om te koken konden we daar eigenlijk allebei de energie niet voor opbrengen.

We hadden het over pizza, maar we hadden in de diepvries niet voor iedereen pizza liggen dus dat zou een ritje AH betekenen.
En de kinderen begonnen natuurlijk over NY pizza, omdat ze daar dan een kadootje bij zouden krijgen.
Gelijk gezegd dat dat te duur is en dat we daar het afgelopen jaar veel te veel geld aan uit hebben gegeven en dat we dat dit jaar niet meer gingen doen, zoveel bestellen.

Maar mijn man en ik keken elkaar wel even aan, dat het van die verschrikkelijk lekkere pizza's zijn en op dat moment kregen we er allebei trek in.
Maar ik ben streng geweest; we doen het niet want dan gaat het gelijk op 1 januari al mis met ons goede voornemen!

Uiteindelijk hebben we dus patat uit de vriezer gehaald.
Dat kostte de minste moeite en is gewoon lekker goedkoop.
De bloemkool hebben we uiteraard de volgende dag opgegeten.

Hoe gaan jullie om met dit soort verleidingen?
En als je goede voornemens had, hoe gaat het daarmee?

6 opmerkingen:

  1. Goed van jullie dat je niet aan de verleiding hebt toegegeven. Dat is dan best lastig. Ons hondje Trixie had gelukkig niet veel last van alle kabaal van het vuurwerk.

    nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat jullie hondje er niet zoveel last van heeft!
      Als ze eenmaal bang zijn is het zó moeilijk om dat weer af te leren :/

      Verwijderen
  2. Hier net zo, ik was kapot ivm slecht slapen en pijn, man wilde friet halen.
    Ik heb gezegd nee, zat in de vriezer dus met veel pijn zelf gebakken. Ik blijf het moeilijk vinden hoor, elke x bewust kiezen. Ik moet ook menu's gaan maken, ik denk dat dat ook goed meehelpt om niet gauw ff iets te bestellen. En het geeft rust.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien heb je er ook baad bij vooruit te koken en dat in te vriezen zodat je het alleen nog maar hoeft op te warmen als je teveel pijn hebt?
      Het is hier wat lastig om maaltijden klaar te hebben staan voor 5 personen maar wellicht heb jij er wel iets aan.

      Verwijderen
  3. Heel herkenbaar, die verleidingen. En goed dat je zelf patat hebt gebakken hoor. Hier gaat het ook zo, de ene keer zwicht ik en halen we patat oid, de andere keer heb ik toch genoeg energie om zelf iets te maken. Maar nu begin januari probeer ik echt zelf zoveel mogelijk te koken, want december was best duur (de kinderen zijn ook allemaal in december jarig, dus dat gaat lekker dubbelop). Zuinig aan dus maar even!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. December valt bij ons altijd wel mee, omdat we weinig aan kerst doen. Ik heb dan wel in november altijd (te)veel uitgegeven voor de sinterklaas ;)
      We hebben wel altijd 2 verjaardagen waar we heen gaan, waarvan 1 ver weg dus dan is het op de terugweg altijd McDonalds, dat word dan wel ingecalculeerd.
      Voor de rest sinds vorige maand no-spend hier en dat willen we zo lang mogelijk volhouden!

      Verwijderen