Pagina's

zaterdag 5 januari 2019

Kerstboom gekocht

Al jaren was ik van plan om na de kerst een kunstboom te kopen met korting, maar door de drukte die de feestdagen dan met zich mee hadden gebracht kwam het er nooit van en dan kochten we elk jaar toch maar weer een echte.

Omdat het eigenlijk zo goed gaat met mij, zijn dit nu dingen waarbij ik eindelijk kan doorpakken!

Dus gisteren hebben wij de kerstspullen opgeruimd en zijn we gelijk de echte boom (en nog een kapotte tuinstoel en wat lege dozen) weg wezen brengen naar de gemeentewerf.
Ik vond dat een mooie gelegenheid om direct door te rijden naar het tuincentrum.


En dit is hem geworden, van € 119 afgeprijsd naar € 71,40, een korting van 40% en na 5 jaar hebben we dat eruit door geen echte boom meer te kopen én dat is natuurlijk beter voor het milieu.
En ik zag deze kaarslampjes, die was ik al in geen jaren ergens tegengekomen en ik vind ze zo leuk, dus die zijn ook meegegaan met dezelfde korting en kostte uiteindelijk € 10,40 :)

En je zou misschien denken dat ze je producten met dat soort kortingen lekker zelf uit laten zoeken, maar we zijn echt heel goed geholpen door een medewerker daar die direct op ons afkwam, super!

Dus wij zijn voorlopig voorzien van een kerstboom en versieringen, zo hebben wij dus nauwelijks extra uitgaven meer met kerst!
Want zoals ik al eerder schreef doen we ook niet aan extra luxe eten en geen kadootjes, afgezien van het jaarlijkse kerstkleien ;)

Hebben jullie ook na kerst een kunstboom aangeschaft of gaat er niks boven een echte?
En geven jullie extra geld uit met kerst of houd je het ook lekker simpel?

7 opmerkingen:

  1. Ik houd het heel simpel...geen kerstboom. Alleen een kerstster, de plant, die koop ik elk jaar.Voor de kerstsfeer kiep ik een partij zilveren en rode ballen en lampjes in een grote glazen windlicht, staat heel gezellig en het verliest geen naalden :)
    Ik heb meer spullen om kerst op te leuken, maar ik heb er geen behoefte aan. Hm, die kunnen dus wel weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van mij hoeft een kerstboom ook niet per se, want er zijn ook andere manieren om het gezellig te maken.
      Maar geen kerstboom is de rest van het gezin het niet mee eens.
      Dus wie weet, als de kinderen de deur uit gaan, dat één van hun de kerstboom misschien wel meeneemt ;)
      Wilde dit jaar mijn kerstspullen ook nog wat minimaliseren, maar kwam erachter dat ik dat al gedaan had dus er hoefde hier niks meer weg.

      Verwijderen
  2. Die boom heb je dus echt gekocht met oog op de toekomst!

    Ik heb geen plek voor grote boom en maak elk jaar het dressoir helemaal kerstig. Een klein boompje in pot wat nu de tuin ingaat en hopelijk volgend jaar weer bruikbaar.
    Op schoorsteenmantel een klein kunstboompje gevonden in de kringloop vorig jaar voor 3 euro.

    En ik knip altijd een lange tak net zoiets als een paastak die in grote vaas staat en ook op dressoir staat anders kan ik mijn mooie ballen en andere versieringen niet kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, mooie opmerking!
      Wij hebben eigenlijk ook weinig plek voor een kerstboom, dus ik ben blij dat de kunstboom wat smaller van figuur is in ieder geval.
      Kleine boompjes en versieringen zijn natuurlijk ook gewoon leuk, dat zou ik voor hier ook wel prima vinden.
      Maar zoals hierboven gezegd, daar is de rest van het gezin het niet mee eens ;)

      Verwijderen
  3. Wij kopen toch nog elk jaar een echte boom. Toen mijn man en ik gingen samenwonen bracht hij een kunstkerstboom mee, maar ondanks de milieuvoordelen en goedkoop enzo kan ik me er niet overheen zetten dat het een kunstboom is. Het zal er mee te maken hebben dat je met een echte boom iets van buiten naar binnen haalt. Dat je als het ware de buitenwereld verbindt met de binnenwereld. Vooral in die donkere tijd van het jaar. Met een kunstboom is dat gevoel toch anders.
    De laatste jaren heb ik niks nieuws erbij gekocht, op wat kleine dingetjes bij de kringloop na. Maar in het verleden ging ik wel na Kerst naar V&D. Die hadden de prachtigste ballen en dan voor een fractie van de nieuwprijs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als dat je gevoel erbij is snap ik dat je liever een echte hebt.
      Maar misschien is het raadzaam om toch eens bij de kunstbomen te gaan kijken deze week, ze hebben echt hele mooie die net echt zijn! De mooiste die we zagen was €229 zonder de korting, maar echt het geld wel waard vond ik.
      En als je het na het kijken nog steeds niks vind, doe je het niet :)
      Ik wil van de week trouwens ook nog even langs de kringloop om te kijken of ze nog zo'n leuk kleedje hebben voor om de poten heen. Die zie je bijna nergens meer, het zijn overal van die (lelijke) manden.
      Altijd een goed idee na de kerst hiervoor te kijken in ieder geval!

      Verwijderen
  4. Ik kocht enkele jaren geleden een kunstboom met 120 ledlichtjes erin.
    De boom bestaat uit drie delen en is zo opgezet en weer opgeruimd. Het gesjouw met een echte boom hoeft voor mij echt niet meer. Maar geen boom kan ook nog niet met vijf kleinkinderen.

    BeantwoordenVerwijderen