Pagina's

zondag 25 maart 2018

Werkperikelen en volle weekenden

Het is een drukke tijd geweest op het werk;

- Eerst ging de magazijnman op vakantie waardoor ik 5 nachten de opener ben geweest
- Ik ging 2 dagen in een ander filiaal werken en de magazijnman was nog steeds op vakantie, waardoor ik ook nog 3 nachten heb geopend
- De week erna werkte ik mijn gewone rooster, 3 nachten en 'een beetje', dat is op de vierde dag 3/3,5 uur om aan de 25 uur te komen
- in de 3 weken daarna werden mijn uren verdeeld over 5 dagen

Op het moment dat ik werd uitgeleend aan het andere filiaal ging er in het systeem iets mis, waardoor ik mijn werk gebeld heb en de planner aan de telefoon kreeg.
Het foutje werd hersteld en aangezien ik hem toch aan de telefoon had heb ik gevraagd of de 5 nachten alleen maar zo gepland waren omdat de magazijnman op vakantie was.
Dit werd bevestigd en ik heb toen de opmerking gemaakt dat dat dan prima is, maar dat ik 5 dagen op de lange termijn niet vol ging houden.

Groot was dan ook mijn verbazing toen een aantal weken later er wéér roosters online kwamen waar ik 5 dagen opstond.
Je kan je misschien voorstellen, dat een nacht van 3 tot 6 eigenlijk net zo vermoeiend is als een nacht van 3 tot 9, vooral ook omdat ik slecht in slaap kom als de kinderen nog niet naar school zijn.
Ook mijn collega die slechts 16 uur werkt, stond verdeeld over 5 dagen, dus hebben wij beide aangegeven dat we het er niet mee eens zijn en dat dat niet gaat werken op de lange termijn.

Er werd aan ons uitgelegd dat ze graag uren willen besparen en omdat onze koffiepauzes worden doorbetaald ze zoveel mogelijk mensen niet lang genoeg inplannen zodat ze die pauze moeten nemen.
Maar ons protest werd serieus genomen en er zijn vaste nachten afgesproken voor mijn collega en mij.
Daarbij hebben we ook besproken dat de dag dat ik 'een beetje' werk er eigenlijk wel afkan, als ik in mijn vaste nachten een half uur langer werk kom ik aan de 23,5 uur en het restant word dan opgevangen met ATV.

Kijk, dat is fijn!
Het is wel een kanttekening dat ze het niet van tevoren met ons hebben overlegd, maar er valt in ieder geval over te praten, en dat was vroeger niet zo.

Helaas werden de roosters die al af waren niet meer aangepast, waardoor ik dus wel die 3 weken die er al opstonden 5 dagen moest werken.
En dat kwam eigenlijk best slecht uit;
- we gingen een zaterdag naar mijn zus op anderhalf uur rijden van ons
We gingen foto's maken als kado voor mijn ouders, zo hebben we een oude kerstfoto nagedaan en vervolgens hebben onze partners onze kleding aangetrokken en dezelfde foto nagedaan (ja dat betekende dat er mannen in rokken moesten ;) )
Het resultaat laat ik helaas niet zien, dat stelt niet iedereen op prijs denk ik.
- Het volgende weekend hadden we een verjaardag bij een andere zus, op een uur rijden van ons
Daar mocht ik ook nog een taart voor maken, ontzettend leuk:


- En het weekend daarop was het daadwerkelijke feest van mijn ouders en ik zou de taart en cupcakes maken, dus ik was die zaterdag om 5 uur mijn bed uit.
Mijn ouders heten Fred en Wilma, zodoende werd het een Flinstones taart:




Ontzettend leuk allemaal!
En heel vermoeiend...

En zo kwam het dat ik volledig aan het eind van mijn latijn wilde gaan sporten vrijdag en ik na 10 minuten over mijn toeren naar huis ging; de man die met zijn stok zat te tikken, de gesprekken van de andere sporters, de voetstappen van degene op de loopband; het kwam allemaal keihard binnen en het werd mij teveel.
Zaterdag heb ik doorgebracht op bed en de verjaardag die we vandaag, wederom op anderhalf uur rijden van ons, op de planning hadden hebben we afgezegd.

Gelukkig ben ik nu eindelijk tot rust gekomen en sta ik de aankomende week de 3 afgesproken nachten ingepland, daarna is het Paasweekend dus zijn we 3 dagen vrij.
Het plan is om 2de Paasdag dan wél naar mijn zus te gaan, het zat mijn oudste zoon vandaag nogal dwars dat hij niet naar zijn neefje kon ;)

En dan hoop ik het voorlopig niet meer zo druk te krijgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten