Pagina's

zondag 16 september 2018

De vakantie

Heb ik in de meivakantie een poging gedaan vrij te nemen voor de lol, deze vakantie hadden we andere plannen.
Ik had 3 weken vrij en behalve dat we dagjes uit wilde, stond ook op de planning de schuur te verbouwen, dit is namelijk de leskamer van mijn man.
Eerst hebben wij de boel gestript en zijn we alles op gaan bouwen vanaf de basis.


Hier kun je zien dat er ook nog een wasmachine aansluiting zat en dat 
het dus wel met gipsplaten was afgewerkt, maar alles behalve netjes


En wat een rare dingen kwamen er onder de gipsplaten vandaan zeg; stroomdraden die gewoon los achter de muur liepen, de afvoer was kapot en hing er los in waardoor er een vochtplek zat, de schrootjes waar de gipsplaten op zaten waren enorm dun en aan 1 muur zat er wel veel te dikke isolatie tussen gepropt (heeft weinig zin als je alle lucht uit je isolatie perst) en als klap op de vuurpijl zat er een stroomdraad achter de muur verstopt met alleen maar een kroonsteentje erop, waar nog stroom op bleef staan ondanks dat we alle stoppen in de meterkast hadden uitgezet...

De stroomdraad bleek vanuit de garageboxen achter ons huis te komen omdat 1 van die boxen vroeger bij ons huis hoorde. Toevallig troffen wij degene die hem gekocht had en die heeft de stroom van onze draad afgehaald.
We hebben nu een blinde doos in onze schuur, dat mocht die garagebox ooit nog van ons worden, dan kunnen we die vanuit huis van stroom voorzien.




Hier waren we bezig met het opbouwen van het nieuwe geraamte met veel dikkere balken dan wat er zat zodat we goed konden isoleren


Het doel was om die schuur wel af te krijgen in die 3 weken dat ik vrij was, misschien op het verven en de vloer leggen na, maar zoals altijd liep dat anders. Door de hitte schoot het klussen totaal niet op en moesten we elke dag om 12 uur stoppen omdat het écht, écht veel te warm was.
En daardoor zat een dagje uit er eigenlijk ook niet in.


Halverwege de vakantie begon onze oudste (terecht) te klagen dat er al veel van de vakantie voorbij was en we nog niks leuks hadden gedaan!
Dat is nog helemaal goedgekomen, maar dat vertel ik later.


Gelukkig maakte we wel vorderingen, al duurde het wat langer dan gehoopt


Deze foto op facebook gezet met de woorden: 'vorige vakantie oorontsteking, deze vakantie 2 benen in het gips'
Vriendin van mij was boos want je ziet eerst de tekst voordat je doorscrollt naar de foto en ze was zich rotgeschrokken ;)


We hebben dus grotendeels alles zelf gedaan, de elektra hebben we uitbesteed, dat was gepland.
Waar we niet op hadden gerekend was dat stucen veel moeilijker was dan we dachten!
We stonden te prutsen en het lukte voor geen meter en ondertussen was ik het behoorlijk zat dat die kamer zo'n 'never ending story' was geworden...
Aangezien ik ook alweer aan het werk was en de elektricien alles over 3 dagen kwam afmonteren, heb ik een noodoproep gedaan op een facebook-groep met klusjesmannen.
Met succes: de volgende dag kwamen er 2 mannen die het in anderhalf uur gefixt hadden voor €100
Terwijl ik waarschijnlijk nog een dag of 2 verder had geprutst anders, nu kon ik gewoon gaan verven!

In de vijfde week van de zomervakantie was het dan eindelijk af!
Het resultaat:


De kast aan de rechterkant hebben we zelf gebouwd, met een kant en klare deur, want de ketel hangt daar en die wilde we wel wegwerken gezien het een ruimte is waar we klanten ontvangen


Deze kast had ik een aantal maanden geleden al gekocht in een aanbieding, we hebben eerst uitgebreid gemeten of alle muziekspullen die mijn man gebruikt voor optredens erin zouden passen en nu is alles dus netjes verstopt!
Ook de muziekboeken die hij gebruikt in de les staan erin


Superblij met het resultaat, dit geeft toch wel een heel luxe gevoel

De leerlingen en hun ouders overspoelen mijn man met complimentjes, maar dan moet hij ze toch teleurstellen: hij heeft namelijk heel goed schroefjes aangegeven ;)
We hebben samen geklust maar ik ben de handige van ons twee.
En ik had blijkbaar zo hard gewerkt, dat ik ondanks dat ik niet was wezen sporten in de vakantie tóch spiermassa had opgebouwd, haha!

Qua kosten ging er nog een hoop geld in dat kleine kamertje zitten, alles bij elkaar waren we € 1.800 kwijt.
Dat is dus wel inclusief materiaal, elektricien, vloer (ook een aanbieding een aantal weken eerder) en kast en echt alles wat erbij kwam kijken.

Hoe handig zijn jullie?

2 opmerkingen:

  1. Wauw, wat is het mooi geworden zeg! Echt een hele goede metamorfose. Zelf ben ik helaas totaal niet handig : (

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer zeg! Je hebt zoveel eer van je werk als je dit soort dingen zelf doet, maar jij kunt andere dingen misschien heel goed?

      Verwijderen