Pagina's

zaterdag 26 mei 2018

Het dagelijks leven en joepie... de AVG...

Nou, eerst maar eens een poging gedaan tot het schrijven van een privacyverklaring die je ook terug kunt vinden in de balk bovenaan mijn blog.

En dan nu weer eens een blog van mijn hand.
Een reden waarom ik in eerste instantie wat langer heb gewacht met weer iets schrijven, is omdat ik wilde dat mijn blog over MS lang bovenaan zou blijven staan zodat zoveel mogelijk mensen deze zouden lezen.
En als je dan al even niet geschreven hebt, word de drempel om dat weer te gaan doen steeds hoger.

We hebben hier niet stil gezeten en ik wil jullie graag een sfeerimpressie van mijn huis geven nu dat ik 'klaar' ben hier:







VT wonen is er niks bij, haha!
Jullie kunnen wel zien; ik ben geen minimalist, maar alles heeft een plekje en ik word echt blij als ik om mij heen kijk.
Ik heb ook nergens meer dozen met ongebruikte spullen, enkel op zolder de kerstversiering.

Het kost ook weinig moeite om het bij te houden, behalve dan als ik ziek word.
Want ja, in de link hierboven heb ik een jubelstukje geschreven over hoe makkelijk alles is geworden sinds de verhuizing en dat ik nu de meivakantie kon vrij nemen voor mijn plezier, en dan mag je raden wat er gebeurd...

De laatste nacht dat ik moest werken voor mijn vakantie, wilde ik water drinken uit de kraan.
Ik draaide mijn hoofd en voelde iets knappen in mijn oor. Naarmate de nacht vorderde werd ik doof, vulde mijn oor zich met troep en werd het steeds pijnlijker. 
Uiteindelijk ben ik huilend van de pijn naar de huisarts gegaan, die concludeerde dat het flink was ontstoken en dat mijn trommelvlies gescheurd was.
Antibiotica en pijnstillers voorgeschreven gekregen en ik moest rechtop slapen.
Na een week ben ik terug gegaan naar de huisarts want er zat nauwelijks verbetering in, dus ik heb een tweede kuur gekregen en moest na een week terug komen.
Ondertussen was ik zo moe en duizelig dat ik er wanhopig van werd.
De derde keer dat ik terug ging stuurde de huisarts mij door naar de KNO-arts omdat het er nog steeds verschrikkelijk slecht uitzag, die heeft wat troep weggehaald en mij antibiotica oordruppels voorgeschreven.
Met het oor ging het daarna steeds beter maar ik bleef duizelig, waarschijnlijk heeft mijn evenwichtsorgaan door de ontsteking ook een optater gehad, dus toen ik weer aan het werk ging lukte het niet gelijk hele dagen/nachten en mijn vrije vrijdag stortte ik volledig in.
Daarna was het het hele weekend nog prut met mij en de maandag (tweede pinksterdag) kwam ik uit mijn bed en toen voelde ik mij eindelijk beter!

Maar wat een ellende weer, heel mijn vakantie naar de &#%@* (die word ik wel ziek gemeld) en dan nog niet eens volledig aan het werk kunnen.
Ook met sporten ben ik weer terug bij af, ik zit weer op mijn oorspronkelijke gewicht en mijn energiepijl is weer naar het oude niveau gezakt.

Ik dacht dat ik na vorig jaar mijn portie ziek zijn wel weer gehad had, maar helaas.
En dan ook nog zoiets stoms als een oorontsteking, ik heb het vaker gehad, zeker als kind zijnde, maar dat is nooit zo erg geweest als nu.
De huisarts zei het ook al; je bent geen kind meer en dan duurt het allemaal langer.

Nu hoop ik voorlopig gezond te blijven en dan van de zomer wel vakantie te kunnen gaan vieren.
We gaan niet weg, behalve dagjes uit, maar ik wil natuurlijk wel een beetje vrij nemen.

En in het kader van afsluiten met goed nieuws: onze hypotheek bij de bank zit nu onder de €185.000 dankzij extra aflossen naast de annuïteit en onze maandlasten zijn hierdoor met €13 gezakt! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten