Pagina's

woensdag 26 september 2018

Kinderfeestjes

Kinderfeestjes kun je natuurlijk zo goedkoop of zo duur maken als je wilt, maar in ons geval kunnen we het ons veroorloven gewoon te luisteren naar de wensen van onze kinderen.

Feestjes bij Ballorig zijn natuurlijk erg populair en sinds de jongste twee dat hebben meegemaakt bij feestjes van andere kinderen, willen ze alleen nog maar dat.

Prima, dus togen wij naar Ballorig voor het feestje van de jongste, met zijn broers en 3 klasgenootjes.
We hebben een 7-zitter, dus we kwamen 1 plaatsje in de auto tekort.
Verzamelen hebben we bij ons thuis gedaan, maar omdat er 1 meisje in het dorp waar Ballorig zit woont, hebben we met haar daar afgesproken. Ook weer opgelost :)
Voor het thuisbrengen heeft mijn man met de jongste en al zijn klasgenootjes in de auto, eerst dat meisje weer weggebracht en is daarna ons weer komen halen.

Het was heel warm die dag en het was dus enorm rustig.
Maar mijn kinderen zitten wel op het speciaal onderwijs en de klasgenootjes dus ook, dus de twee jongens wisten ruzie te krijgen met een meisje wat daar ook aan het spelen was...
Gelukkig allemaal met een sisser afgelopen, maar het blijft opletten.

Ze hebben lekker gegeten, gedronken en gespeeld en mijn jongste heeft echt ontzettend leuke kadootjes gehad!
Kosten voor Ballorig:                                    € 65,50
Uitnodigingen Lego Batman:                        € 6,20
Uitdeelkadootjes (zakjes had ik nog):           € 11,35
Snoepjes en snackgroente voor in het zakje: € 13,49
Totaal:                                                            € 96,54

Stiekem een hoop geld, maar ik vond het nog best meevallen als je ziet wat je ervoor krijgt.

We wilden de oudste ook een feestje laten geven, maar als autist zijnde heeft hij maar weinig met zijn klasgenootjes.
Eigenlijk is het enige kind waar hij iets mee heeft zijn oudste neef, die twee zijn echt heel leuk samen!
We hebben dus aan hem gevraagd wat hij zou willen; een feestje geven voor zijn klasgenootjes of met zijn broertjes en neefjes naar het game museum in de vakantie.

Geheel naar verwachting koos hij het laatste.
Zijn neefjes wonen aan de andere kant van het land, maar logeren altijd een weekje hier, omstebeurt bij beide oma's, we zouden op de 'wisseldag' dan naar het museum gaan.

Ik vond het best een beetje spannend om met mijn oudste neef op pad te gaan zonder mijn zus erbij, hij is namelijk ook autistisch, houd er absoluut niet van aangeraakt te worden en reageert daar ook heel fel op. Ook vind hij een plek waar hij gezeten heeft 'zijn plek' en als er dan in de tussentijd iemand anders is gaan zitten levert dat vervelende situaties op.

Maar het ging echt boven verwachting goed!
Hij vond het wel druk en de muziek stond erg hard, maar hij was eigenlijk zo met de spelletjes daar bezig dat ik geen van het bovengenoemde gedrag heb gezien, alsof hij dat 'vergeten' was op dat moment.
We hebben alleen wat kleine aanpassingen moeten doen aan het begin van de middag, hij wilde namelijk niet in de lift in de parkeergarage (prima, gaan we met de trap) en hij wil vanwege het aanraken eigenlijk geen stempel op zijn hand, maar we hebben toen gevraagd of hij hem zelf mocht zetten.
Hij heeft echt heel leuk met andere kinderen diverse spelletjes gespeeld, ik was echt opgelucht ;)

Mijn oudste is wel gewoon lekker zijn eigen gang gegaan, het was al de derde keer dat we er waren en hij heeft zelfstandig rond gelopen en spelletjes gespeeld; hij had zelf nog een high score bij het ninja turtles spel!
Ze hebben nog even mario kart met z'n allen gespeeld, maar voor de rest was het iedere autist voor zich, haha.
Ach, ze hebben het allemaal enorm naar hun zin gehad en daar gaat het om.

We hadden geen speciaal kinderfeestjes arrangement genomen, maar gewoon wat eten daar gekocht.
Toegang game museum: € 62,50
Eten daar:                        € 30
Parkeerkosten:                € 3 (echt heel betaalbaar in Zoetermeer, dit is voor ruim 3 uur!)
Totaal:                             €95,50

Bij de McDonald's hebben we nog € 47,15 uitgegeven.
Dit was alleen voor ons vijven, de neefjes mogen namelijk niet alles eten, dus die hebben we eerst bij de oma's terug gebracht.
Ik tel dit ook eigenlijk niet bij het feestje, want we zouden er toch nog wel heen gaan in de vakantie en dit was wel een mooi moment.

In verhouding was dit feestje wat duurder, omdat het eten 's middags er niet bij zat, maar toch ongeveer hetzelfde bedrag uitgegeven.
Met snoepjes en prulletjes hoef ik bij de neefjes niet aan te komen, die krijgen wel weer wat moois voor hun verjaardagen; Lego of Playmobil, de rest vinden ze toch niet leuk ;)

Hoe regelen jullie de feestjes? En wat geef je dan uit?

5 opmerkingen:

  1. Bij ons was raceplanet voor kids enorm populair. Ik bakte eerst wel thuis pizza's voor de kinderen. Meestal vond ik wel een kortingscode, alle beetjes helpen. Een jaar had ik midgetgolfkaartjes in het Amstelpark in Amsterdam (wonen wij dichtbij) via groupon gekocht. Pakjes mee en lekkere koeken en daarna spelen in de speeltuin in het park. Het was gelukkig prachtig weer. Dat was echt een koopje. De laatste jaren wilde dochter springen bij Jump XL en dat viel ook wel mee. Meestal ben je idd rond de EUR 100 kwijt. Dat is me iedere cent waard, ik ben niet geschikt voor feestjes thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nog een kleine aanvulling. Inmiddels zijn de kinderen uit de feestjes leeftijd. Dochter (14) wil wel nog wat met vriendinnen doen. Dat mag en zo ging ze dit jaar met vriendinnen eten bij pizzaria happy italy die heel goedkoop is. Daarna keken ze hier films met popcorn. Heel gezellig.

      Verwijderen
    2. Dat zijn ook allemaal leuke dingen om te doen zeg!

      Verwijderen
  2. Wij deden ze altijd thuis. Met een speurtocht en spelletjes. Ik vond het wel altijd hard werken en heel intensief.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij deden dat eerst ook, maar ze zijn wat veeleisender geworden ;)

      Verwijderen