Pagina's

zondag 9 april 2017

Zomaar Zondag (2)

Helaas nog geen aanmeldingen voor deze rubriek, maar ik ben hem toch vooral voor mezelf gestart dus vertel ik nog even over mijn week.

Ik moet flink mijn best doen om de positieve punten van deze week te vinden.
Ik zal eerst eens vertellen hoe deze is verlopen zodat jullie weten waar ik het over heb:

Vorige week had ik op mijn werk overlegd dat ik in april graag nog iets vrij wilde hebben voor de administratie en omdat ze mij iedere keer zo nodig hebben wilde ik niet zomaar iets vrij vragen met de kans dat dat dan niet zou kunnen.
In eerste instantie dacht de planner dat ik pas in week 17 aan de beurt zou komen, maar zaterdag belde ze op dat ik deze (afgelopen) maandag en dinsdag vrij kon krijgen, woensdag had ik al vrij.
Dat is fijn natuurlijk, maar ik voelde mij deze week niet fit, ontzettend verkouden en daardoor veel moeite om mijn hoofd écht wakker te krijgen waardoor ik iedere dag pas laat begon aan de administratie.

Bovendien kwam ik tot de conclusie dat we vergeten waren BTW aangifte te doen voor de zaak van mijn man, totaal niet meer aan gedacht in alle drukte!
Woensdag was ik dus nog niet zover als dat ik zou willen en ondanks dat mijn moeder wist dat ik speciaal daarvoor vrij had kwam ze onverwacht langs, ze moest nog wat met mij afrekenen.
Mijn man nam 's middags een vriendje van mijn middelste mee waar ik niet op zat te wachten; die was maandag ook al geweest en moet je een beetje in de gaten houden.
Maandag deed hij de poortdeur zomaar open waardoor de hand van mijn middelste ertussen zat en de hond er vandoor ging.
Ook kwam de buurvrouw nog om de kinderen te knippen en toen iedereen weer de deur uit was zat ik op de bank te janken.
Wat word er soms toch makkelijk vergeten dat ik óók autist ben en zoveel drukte helemaal niet kan hebben.

Donderdag nacht heb ik weer gewerkt en dat viel niet mee door mijn verkoudheid.
Vrijdag nacht moest ik weer maar toen ik uit bed kwam deed alles zeer, was ik duizelig en had ik hoofdpijn. Ik kon niet anders dan mij ziekmelden en de hele dag op bed liggen.
Zaterdag voelde ik mij nog ziek maar slapen lukte niet meer, mijn hoofd zat in standje overdrive en mijn hele lichaam stond op high alert! Wanhopig werd ik ervan, wat resulteerde in ruzie met mijn man, die ook moe en gespannen is (we hebben het alweer goedgemaakt hoor).

Dus de positieve kanten van deze week, ook al zijn ze ver te zoeken:

- het was fijn dat ik zo snel vrij kon krijgen en niet nog een paar weken hoefde te wachten
- ik mag dan niet zoveel gedaan hebben wat ik hoopte maar alles wat er gedaan is, is maar wel mooi gebeurd!
Zo hebben we dus de BTW aangifte gedaan (jammer van de boete) en ik heb álle papieren verzameld, uitgezocht en opgeborgen. Dat scheelt toch weer!
- de kinderen zijn weer geknipt en zien er weer stoer uit, het was hard nodig 😊
- de kinderen hebben veel geholpen deze week, zonder gezeur. Voor sommige klusjes kregen ze een extra zakcentje want ze zijn druk aan het sparen voor nieuwe Lego sets, heerlijk als ze een doel hebben!
- ik heb gisteren op het blog even dankbaar stilgestaan bij het feit dat het hier zo opgeruimd is, vroeger was een paar dagen ziek zijn funest omdat ik al chronisch achter liep en nu kan ik ook een paar dagen de boel de boel laten

Ik heb mijn best gedaan, maar dit waren ze voor deze week.

Wil je ook graag vertellen over jouw (rot)week, met nadruk op de positieve punten?
Stuur dan een e-mail via het contact formulier hiernaast.

6 opmerkingen:

  1. Niet fijn dat er weinig rekening gehouden wordt met het feit dat je autist bent. Dan kan het allemaal snel wat teveel worden.
    Toch fijn dat er ook positieve punten zijn, hou je daar maar aan vast.

    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal wel hoor, maar deze week kwam het even allemaal samen en kon ik het niet hebben.
      En positieve punten zijn er altijd wel, en ik schrijf erover om daar ook even bij stil te staan anders word het makkelijk vergeten en overheerst het negatieve

      Verwijderen
  2. Een positief puntje van mijn weekend was dat je ijsstokjes binnen zijn gekomen :) Super bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook wij hebben een eriode achter ons wat we een rot week kunnen noemen. Manlief had wederom een biolaire crisis toen hij alleen in nl was. Dus kon ik hals over kop een ticket boeken en naar Nl.Inmiddels weer thuis en hier gelukkig wel de juiste hul voor hem kunnen krijgen . Maar ik kan je wel zeggen het heeft iedere keer meer impact dan menig een denkt.Het positieve is dan dat ze hem hier iin Roemenie wel de hupl kunnen bieden die ze in nl niet konden .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik neem aan dat je bipolair bedoeld?
      Ja, mensen vergeten altijd wat voor impact een psychische crisis heeft omdat het zo slecht zichtbaar is.
      Wat dat betreft kan je beter een gebroken been hebben...
      Succes ermee!

      Verwijderen