Pagina's

zondag 23 september 2018

Verjaardagen

Hoe we het voor elkaar hebben gekregen weet ik niet, maar al onze kinderen zijn in een vakantie jarig.
De oudste op 30 juli, de jongste op 5 augustus en de middelste op 23 oktober (vrijwel altijd in de herfstvakantie).

Toen ze geboren werden kwam dat enorm goed uit, mijn man geeft natuurlijk piano- en keyboardlessen, maar niet in de vakanties. Dat is gewoon niet handig met iedereen die weg is en veel leerlingen vergeten het ook omdat ze dan niet in hun schoolroutine zitten.
Dus was hij lekker vrij toen ze geboren werden en dat was maar goed ook, want ik heb 3 stortbevallingen gehad en als hij buiten de deur aan het werk was geweest had ik het niet tot het ziekenhuis gered :)

Voor het trakteren op school vind ik het wel lastig en voor de kinderfeestjes ook;
je vergeet het bijna en je bent niet de enige, dus het vereist wat planning en communicatie met de school en/of de ouders van de kinderen die je wilt uitnodigen.

Maar, omdat ik er toch al vroeg mee bezig was, ben ik ook op tijd begonnen met het zoeken naar kadootjes.
Mijn oudste had gevraagd om een Lego spelletje dat alleen nog tweedehands te krijgen is, dus die heb ik gevonden op marktplaats.
En meneer had eens verzucht dat hij wilde dat er een nederlands Sonic the Hedgehog stripboek was, dus ben ik (op tijd) gaan zoeken, en zowaar, ik heb er één gevonden uitgebracht in de jaren 90!

De verkoopster woont in België en de communicatie verliep niet heel vlot maar dat gaf niet, want ik had tijd zat. Uiteindelijk stuurde ze het 2 weken vóór mijn zoon zijn verjaardag op.
En toen... gebeurde er niks. Het pakketje kwam niet aan voor zijn verjaardag.

Één dag na zijn verjaardag kreeg ik een kaartje in de bus van een oudere dame die 2 dorpen verderop woont.
Ze had mijn pakketje gevonden in de hal van haar flat bovenop de brievenbussen!
Wat een ongelofelijke faal weer van PostNL; ze doen 2 weken over een pakketje uit ons buurland, geven het mee met de postbode in het verkeerde dorp en de postbode laat het met de herstelsticker er al op in een flat liggen. Hebben wij weer...

We hebben de mevrouw direct opgebeld en een uur later zijn we het pakketje gaan ophalen, de mevrouw heeft een pak koekjes van mij gehad want was ik blij met haar!
En voor mijn zoon was het natuurlijk een enorme verrassing, hij wist niet eens van het bestaan van het boek af en hij begon het gelijk te lezen, nog in de huiskamer van de mevrouw, haha!

Het vieren van zijn verjaardag hebben we pas 5 augustus gedaan, samen met zijn broertje.
Ze wilden eigenlijk apart maar de datum die ik voor de oudste had uitgekozen kon er bijna niemand en we waren natuurlijk bezig met de schuurverbouwing, dus kwam het toch beter uit zo.

De jongste wilde Lego Harry Potter sets, ook alleen maar tweedehands verkrijgbaar, dus ook daarvoor op tijd op zoek gegaan.
Ik kwam op marktplaats bij een handelaar met meerdere sets uit en heb er gelijk een paar kleine sets bijbesteld voor sinterklaas. En omdat ik er zoveel bestelde ook nog korting kunnen bedingen op zijn vraagprijzen.
1 set bleek niet compleet en dat heeft hij netjes opgelost door een nieuwe op te sturen dus ik had geluk!

Een aantal sets zijn door familieleden gegeven (en betaald natuurlijk) en voor de rest hebben ze geld gehad.
Dat klinkt natuurlijk heel saai maar er word hier driftig gespaard door de kinderen!
De oudste wil een Nintendo switch en de jongste een Lego dimensions Doctor Who set (die hij vandaag met zijn zakgeld en klusjes doen bij elkaar had en ik had hem al in huis).

En ze hebben natuurlijk allebei nog een kinderfeestje gehad, maar daar vertel ik de volgende keer over!

Wat geven jullie voor kado's?

2 opmerkingen:

  1. Ik schrik ook regelmatig van de slordigheid van de postbodes....

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou hè, ik had ook 7 T-shirts besteld en daar zijn er maar 5 van aangekomen. De overige 2 heeft het bedrijf opnieuw opgestuurd maar ik wacht nog steeds op 1, die vorige week aan had moeten komen. Dat is natuurlijk wel bedroevend, dat er van de 10 brievenbuspakketjes, 4 gewoon niet bij mij thuis worden bezorgd...

      Verwijderen