Pagina's

donderdag 22 maart 2018

Makkelijk leven en Lego uitzoeken

In  wat levert verhuizen ons op heb ik al eens uitgelegd waarom ons nieuwe huis veel fijner is voor ons en het is voor mijn gevoel nog fijner dan ik mij van tevoren bedacht had!

Alle punten die ik vooraf noemde maken het leven in de praktijk zoveel makkelijker dat ik hier veel meer voor elkaar krijg dan in ons vorige huis!

Zo staat de wasmachine nu beneden, in het verleden gebeurde het nog wel eens dat ik de twee trappen naar zolder opliep om erachter te komen dat de wasmachine nog 10 minuten moest draaien :(
Niet fijn en meestal deed ik die was dan ook niet meer eruit halen die dag omdat het niet meer in mijn planning paste er nog een keer voor naar boven te lopen.
Nu kan ik gewoon zien wanneer hij klaar is terwijl ik beneden rondloop en haal ik het er dan veel makkelijker even uit tussendoor.
De aanbouw is overigens de laatste ruimte in het huis die nog niet volledig is opgeruimd waardoor ik mijn wasrekken niet goed kwijt kan en er momenteel veel in de droger verdwijnt, dat komt binnenkort vanzelf nog wel een keer goed ;)

De computer staat ook lekker in de aanbouw en ik ga er nu veel makkelijker achter zitten om de ditjes en datjes te regelen, ook terwijl mijn man les zit te geven, de computer staat nu immers apart.
Mede hierdoor kon het dat wij dit jaar héél vroeg onze administratie hebben ingeleverd bij de boekhouder voor de aangifte.
Daar ben ik nog steeds zo blij mee!
En dan ben ik ook met de rest dus gewoon helemaal bij op het moment.

Inmiddels hebben wij het 3x gehad dat er een pakketje bij ons werd gebracht voor de buurvrouw, maar dat is niet erg, in het vorige huis kregen we bijna iedere dag wat!

En wat ook erg helpt is dat ik de afgelopen jaren enorm veel spullen de deur uit heb gedaan, waardoor ik in dit huis alleen maar een plekje hoefde te vinden voor de spullen die ik daadwerkelijk in mijn huis wil hebben :)

En dan de zolder, waar al het speelgoed heen is gegaan, wat een enorme verademing is dat.
De kinderen spelen er, laten alles liggen, deur dicht en niemand heeft er last van.
Natuurlijk ruimen ze wel eens in de zoveel tijd op zodat het geen enorm zooitje word en vaak doen ze dat nog uit zichzelf ook.
Maar al het bovenstaande heeft een heel fijn voordeel; ik kon samen met de kinderen naar zolder om de Lego uit te gaan zoeken, iets wat altijd onderaan mijn prioriteitenlijstje bungelt!
Hier kun je lezen waarom er heel veel uit elkaar ligt.
Vorige week ben ik tot drie keer toe ruim een uur met ze naar zolder geweest om wat nog door elkaar zat te sorteren op kleur en het is af nu!
Een groot gedeelte was al eens gesorteerd en nu het laatste beetje waar in de tussentijd weer mee gespeeld was ook weer, dan kunnen we nu lekker gaan bouwen.

Ik merk ook dat de jongste toch wat ouder en wijzer word en dingen niet meer zo vaak uit elkaar haalt als eerst en dat scheelt enorm.
En nu dat ik zo goed bij ben in huis en het ook goed kan blijven bijhouden kan ik nu iets doen wat vroeger niet kon; vrij nemen van mijn werk in een kindervakantie voor mijn plezier!
Ik nam normaal gesproken alleen vrij als de kinderen naar school waren zodat ik kon inhalen waarmee ik achter was gaan lopen en dat hoeft nu gewoon niet!
Ik kan lekker met de kinderen een week Lego gaan bouwen in de meivakantie!

Tot zover mijn jubelstukje, waar gaan jullie van jubelen?

2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat de verhuizing jullie hele leven beter en makkelijker heeft gemaakt. Dan was het echt een goede zet!

    Ik ga jubelen van rust en stilte : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik mij voorstellen, jij hebt het ook druk!
      Dat is trouwens wel ongeveer het enige minpuntje hier, we zitten langs de route van alle hulpdiensten waardoor er hier vrij veel sirenes langskomen, dat is nog wel eens wat onrustig.
      Maar je leert het wel een beetje te negeren :)

      Verwijderen