Pagina's

maandag 2 oktober 2017

3 weken

Vandaag dan 3 weken gestopt met roken en het lukt nog steeds!

Ik heb het wel even heel moeilijk gehad en dat heeft hier ook de nodige ruzies opgeleverd.
Mijn man had het niet goed door omdat hij het zelf niet zo moeilijk ermee had en omdat hij ook veel weg is geweest voelde ik mij een beetje in de steek gelaten.
Is allemaal weer goedgekomen hoor maar ik moest er wel ff doorheen helaas.

Verder dacht ik woensdag dat het met de energie ook weer de goede kant op ging.
Ik kon een paar dingen oppakken in huis en ook donderdag op mijn werk voelde ik mij beter dan eerst.
Helaas heb ik vrijdag toch weer de halve dag op bed gelegen, daarna moest ik 's nachts werken dus zaterdag was ook niet veel en zondag kwam ik niet verder dan douchen en koken.

Vannacht heb ik ook gewerkt en nu heb ik totaal geen zin om te slapen dus lijkt het weer mee te vallen, maar ik ga zo toch liggen anders is de kans groot dat ik eind van de middag instort.
Ik heb wel vaker dat ik een beetje hyper van mijn werk afkom, en dan heb ik geen slaap maar dat wil niet altijd zeggen dat ik dan niet moe ben ;)

Morgen heb ik weer een afspraak met de stopcoach.
Daar kijk ik naar uit want ik wil deze dingen graag bespreken met haar en ook de benauwdheid is nog niet minder geworden, dus ik wil graag even weten wat ik daar de komende tijd van kan verwachten.
Ik was gelukkig wel vrij snel van het rokershoestje af, dus dat is alvast prettig.

Al met al gaat het wel steeds een beetje beter, dus misschien ben ik te ongeduldig :)
Herkenbaar?


7 opmerkingen:

  1. Ik ben al ruim 35 jaar geleden gestopt met roken en kan me vooral de irritatie en pijn in mijn benen herinneren. Ook wilde ik elke keer als ik in e auto stapte een peuk opsteken, zoeken in tas en dan realiseren, oh nee ik ben gestopt.
    Maar na al die jaren ben ik er nog bijna elke dag blij mee.
    Success met je coach, hoop at hij je verder kan helpen met adviezen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die pijn in mijn benen had ik toen ik een keer 3 dagen geen koffie had gedronken!
      Ik was ziek geweest dus dacht dat het kwam omdat ik zoveel op bed had gelegen, totdat ik mijn eerste kop koffie weer nam en de pijn direct weg trok.
      Maar dankzij de medicijnen heb ik van het stoppen met roken lichamelijk weinig last behalve vermoeidheid, alleen de klachten die ik van het roken had zijn dus ook nog niet allemaal weg.
      Ga er vanuit dat ik er na 35jaar ook geen last meer van heb, hopelijk eerder ;)
      Goed dat je al zolang gestopt bent!

      Verwijderen
  2. Goed van je dat je gestopt bent! Succes met volhouden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik heb er alle vertrouwen in dat ik nu gestopt blijf, problemen die ik bij de vorige stoppoging had heb ik nu niet.
      Daarbij zijn mijn stopdoelen te belangrijk om het op te geven :)

      Verwijderen
  3. Ik had erg veel last van zweetaanvallen, enorme nachtmerries en vooral onrust, onrust, onrust. Hoofdpijnen en oh ja, onrust... Na 11 jaar zonder is het heerlijk. Benauwdheid heeft bij mij langere tijd aangehouden en was ineens verdwenen... en kwam niet meer terug! Goed bezig! En wat hou ik veel geld over.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zweetaanvallen had ik in februari ook, toen ik het cold turkey probeerde. En niet echt nachtmerries maar wel heel heftig dromen.
      Dromen doe ik nu ook veel maar niet zo heftig en het gaat vaak over dat ik weer ga roken, wat ik dan helemaal niet realistisch vind als ik weer wakker word.
      De benauwdheid moet ik echt even over overleggen, ik heb namelijk een kleine 2 jaar geleden ook een longontsteking gehad en de pijn die daarmee gepaard ging speelt ook nog steeds op.
      Maar hopelijk gaat het gewoon net zo over als bij jou.

      Verwijderen
  4. Wat ben je alweer een eind op weg. Fijn dat je goede steun ervaart bij je coach. Succes nog even! Die eerste tijd is pittig.

    BeantwoordenVerwijderen