Pagina's

donderdag 21 september 2017

10 dagen

Hoera! Vandaag 10 dagen gestopt met roken en afgezien van een beetje extra vermoeidheid heb ik vrijwel nergens last van.

Heel anders dan de vorige keer toen ik er flink ziek van werd omdat ik het probeerde zonder hulpmiddelen.

Wat niet handig is, is dat mijn man net zo moe is als mij en dat koken en opruimen er daardoor een beetje bij inschiet.

Stoppen met roken zorgt al voor wat buikproblemen, tel daar regelmatig ongezond eten bij op en het feest is compleet ;)

Maar als dat alles is...
Het is echt een eitje deze keer.
En langzaamaan is die mentale behoefte aan roken ook steeds een beetje minder.

Ik kon vandaag zelfs al aan een roker voorbij lopen zonder zelf ook te willen.

Zo ga ik het makkelijk redden met dat stoppen, ik raad dan ook iedereen die ook wil stoppen aan naar de huisarts te stappen om de mogelijkheden door te spreken.

Voor ons werkt Champix heel erg goed, wie weet werkt dat ook voor jou.
Champix word vergoed vanuit het basispakket, maar je betaald dus wel eigen risico als dat nog niet op is.
14 dagen Champix kost rond de €50 en je slikt het zolang je het nodig hebt, dat is meestal tussen de 2 en 3 maanden.

Voor de ex-rokers onder ons; hoe zijn jullie gestopt?

7 opmerkingen:

  1. 27 jaar geleden ineens gestopt zonder middeltjes.
    En ja het was soms moeilijk maar ook daar kom je overheen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 10 jaar geleden ineens gestopt, ook zonder middeltjes. Ik was er opeens klaar mee. Ik hoor het mijn man nog zeggen " dat lukt je nooit", tot op de dag van vandaag nooit meer een sigaret aangeraakt. Maar wat was het moeilijk in het begin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 20 jaar geleden gestopt, zonder middeltjes. 's Ochtends bewust de laatste twee sigaretten uit het pakje gerookt. In de jaren daarna heel af en toe nog een sigaret gerookt als ik bij een rokende vriendin op bezoek was. Was toen al niet meer verslaafd. Maar de laatste 15 jaar helemaal geen behoefte meer aan. Het is even moeilijk maar te doen. Wat mij hielp is een zin uit het boek van Allan Carr : je HOEFT niet te roken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nooit gerookt dus ook nooit gestopt. Wat ik me afvraag, in je vorige stukje schrijf je dat je met behulp van dit middel 6 jaar geleden ook al was gestopt, en 4 jaar niet rookte. Nu stop je weer, met ditzelfde middel, wat dus weer vergoed wordt vanuit het basispakket. Kun je dat maar onbeperkt doen, stoppen mbv dit middel en weer beginnen, stoppen enz.? Want dit wordt dus wel steeds betaald vanuit de basisverzekering, dus door ons allemaal.
    Hoop dat je het niet als een aanval leest, zo bedoel ik het niet, ik vraag het me gewoon af hoe dat werkt, iets voor een tweede keer vanuit de basisverzekering vergoed krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je krijgt het maximaal 1x per jaar vergoed.
      Maar je moet het sowieso via je huisarts voorgeschreven krijgen dus als je erg veel blijft jojo-en tussen wel en niet roken denk ik dat de huisarts er ook wel een stokje voor steekt dat je die medicijnen weer krijgt want dan is dat duidelijk niet de goede methode voor jou.

      Verwijderen
  5. Ook ik ben 27 jaar geleden zonder middeltjes gestopt. Wat heb ik het in het begin, moeilijk gehad! Werd 's nachts badend in het zweet, wakker. Ik heb mezelf toen beloofd om nooit, nooit meer te roken. Ik wist zeker dat ik er dan nooit vanaf zou komen. Het is me gelukt en daar ben ik ontzettend trots op. Yasr

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt supergoed iedereen die het zonder middeltjes gelukt is!
    Als ik alleen met mijn man was geweest zou ik in februari ook zeker wel doorgezet hebben, maar ik had een gezin draaiende te houden en dat ging gewoon niet.
    Nu lukt het gelukkig (min of meer) wel dankzij de hulpmiddelen.

    BeantwoordenVerwijderen