Pagina's

maandag 22 mei 2017

Extra geld verdienen

Het is ondertussen wel duidelijk dat ik een bezig bijtje ben.
Al 17 jaar werk ik bij de supermarkt maar daarnaast heb ik al een heleboel dingen gedaan.

In de challenge heb ik al benoemd dat wij eigenlijk maar zo'n €36.000 per jaar verdienen met z'n tweeën. Dat is wel het minimale bedrag want de laatste jaren vallen de inkomsten van mijn man een stuk hoger uit gelukkig.

Ik kan nu qua inkomsten voor hem gaan rekenen met €24.000-€26.000 en er is een kans dat dat nóg iets hoger uitvalt dit jaar.
Ons absolute dieptepunt was 2014; toen heeft hij maar €16.000 verdiend met de zaak.
Dat is één van de redenen dat we moeilijk aan een hypotheek kunnen komen momenteel, 2014 word nog meegeteld.
Volgend jaar niet meer en dan komen wij er stukken gunstiger uit.

Ikzelf verdiende jaarlijks ongeveer €16.000 in loondienst, nu kom ik met mijn contract van 30 uur rond de €20.000 uit.

Onze magere jaren hebben wij onze bestaande schulden afbetaald (in 2013 waren we overal vanaf) en ons uiterste best gedaan uit de schulden te blijven en dat is gelukt!
Behalve dat wij er niet aan ontkwamen af en toe rood te staan bij de bank, zijn wij in ieder geval geen nieuwe leningen aangegaan.

Daar hebben wij naast het 'gewone' werk ook genoeg voor gedaan:

- manlief is post gaan lopen op zaterdag, dit leverde €2.000 extra per jaar op
- ikzelf ben huis-aan-huis en folders gaan lopen, dit leverde ongeveer €10 per week op, in de vakanties liepen we ook nog extra wijken
- in 2015 heb ik vaak invalwerk gedaan voor de ochtendkrant, dit leverde €10 per keer op.
Ze hadden mij een keer 6 weken lang nodig, dus dat was €60 per week!
- ik heb met minimaliseren zoveel mogelijk verkocht en kreeg ook spullen van andere mensen te verkopen, dit ging via marktplaats, facebook en de kofferbakverkoop. De laatste deed ik 4-5 keer per jaar en leverde gemiddeld netto rond de €50 per keer op.
De internetverkopen heb ik niet bijgehouden.

Nu dat wij weer voldoende verdienen met ons echte werk hebben wij de bezorgdiensten opgezegd.
Het kostte veel tijd en mijn man kreeg het ook zo druk met de muziek dat hij zaterdag eigenlijk niet meer de post kon lopen.
Dit geeft ademruimte, maar we proberen wel hier en daar nog wat bij te verdienen als het kan:

- invalwerk met bezorgen doen wij nog steeds, we kennen de mensen die onze wijken hebben overgenomen dus als die op vakantie gaan doen wij het weer eventjes.
Ook de ochtendkrant lopen komt af en toe nog voor, maar nu ik nachten werk bij de supermarkt lukt dat niet zo vaak meer.
- ook het verkopen van spullen gaat gewoon door, al moet ik bekennen dat de opbrengst van de rommelmarkt afgelopen maand diezelfde avond nog op is gegaan aan de grote gele M *schaam*
- Er werd op facebook eenmalig om hulp gevraagd bij iemand in de tuin. Nou vooruit, het is 2x geworden maar het leverde wel €60 op :)
- ik doe natuurlijk nu cupcakes en taarten! Soms is het heel druk en soms heb ik ook een poosje niets.

Het is met het bovenstaande wel de bedoeling dat het niet allemaal tegelijkertijd gebeurd en dat lukt gelukkig ook, gewoon genoeg vrije tijd inplannen rondom de extra werkzaamheden.

Ook aan de bespaarkant hebben wij al een hoop gedaan, daar schrijf ik ook nog eens over.
Ik merk wel dat nu de échte noodzaak er vanaf is dat het besparen snel het slop in raakt.
Een spaardoel volhouden is een stuk moeilijker dan een aflosdoel.

Klussen jullie wel eens bij?

10 opmerkingen:

  1. Ik vind het erg leuk om voor andere mensen te koken. Als ik iets ga maken zet ik dat op facebook en dan bestellen de mensen hun maaltijd
    Zo eten wij zelf gratis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O dat is ook leuk!
      Ben zelf ook lid van zo'n groep omdat er af en toe ook om een taart gevraagd word en er komen echt super lekkere dingen voorbij 😊
      En kleine moeite natuurlijk als je dan gelijk wat extra's voor jezelf maakt.

      Verwijderen
  2. Wauw, wat hebben jullie er hard aan getrokken om financieel alles weer op orde te krijgen. Respecht hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat je in de magere tijden nog schulden hebt afgelost ook. Petje af. Ik verdien met mijn blogs.

    Misschien is dat voor jou ook nog een optie? Je zou heel makkelijk wat Google Adsense advertenties op je blog kunnen zetten bijvoorbeeld. Of linken naar bol.com via hun partnerprogramma.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      Adsense heb ik al, maar dat is (nog) geen vetpot. Daar zal ik ook wat vaker voor moeten schrijven.
      Alles loopt nu lekker, bol moet ik mij nog even in verdiepen.

      Verwijderen
  4. Knap hoe jullie het gedaan hebben . Ik hoor wel vaker dat mensen iets willen maar het toch niet voor elkaar krijgen .Daarom een groot compliment voor jullie.

    gr Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij zetten altijd onze schouders er flink onder als we iets willen.
      Maar daarom is het ook wel een beetje extra zuur dat het niet goed wil lukken met het huis...

      Verwijderen
  5. Superknap hoe jullie het gedaan hebben! Ik heb ook vrij veel bijgeklust en doe het nog wel eens (bijv. mysteryshoppen) als ik een belangrijk doel heb of als het nodig is. Hier is de noodzaak nu echter ook een stuk minder en dan is het best een uitdaging om dan alsnog de motivatie ervoor te vinden.

    Een van de bijverdiensten die ik zelf echt wil uitbreiden is verdienen via mijn blogs. Dat is een actiepunt voor dit jaar. Misschien voor jou ook wat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker, ik ga proberen wat regelmatiger te schrijven in ieder geval.
      En onderzoeken wat ik nog meer kan doen.

      Verwijderen